check-mark-o Kundeanmeldelse 9.5 (Kiyoh)
check-mark-o Let at tilpasse selv!
check-mark-o Egne produktionssteder
check-mark-o Hurtig levering

Generelle vilkår

header header

Indholdsfortegnelse

Artikel 1 - Definitioner

1. Fortrydelsesperiode: den tidsperiode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret.
2. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i erhvervsøjemed og indgår en fjernhandelsaftale med erhvervsdrivende.
3. Dag: kalenderdag.
4. Løbende transaktion: en fjernhandelsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller aftageforpligtelsen er spredt over tid.
5. Holdbar informationsbærer: ethvert medium, der gør det muligt for forbrugeren eller erhvervsdrivende at gemme information, der er personligt rettet til ham, på en måde, der muliggør fremtidig adgang og uændret reproduktion af den gemte information.
6. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at trække sig fra fjernhandelsaftalen inden fortrydelsesperioden.
7. Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser på afstand til forbrugere.
8. Fjernhandelsaftale: en aftale, hvor der i forbindelse med et system, der er organiseret af erhvervsdrivende til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, kun anvendes én eller flere teknikker til fjernkommunikation frem til indgåelsen af aftalen.
9. Teknik til fjernkommunikation: et middel, der kan anvendes til indgåelse af en aftale, uden at forbrugeren og erhvervsdrivende er fysisk til stede på samme tid og sted.

Artikel 2 - Virksomhedens identitet

S&D partners B.V.
Handlende under navnet Mypilloo og 123maatkussens
Leemskuilen 5
5563 CK Westerhoven

Telefonnummer: +31 (0)40-7113001
Tilgængelighed: Mandag til fredag fra 9:00 til 17:00
E-mailadresse: info@mypilloo.dk

CVR: 68992653
Momsregistreringsnummer: NL857679235B01

Artikel 3 - Anvendelse

1. Disse generelle vilkår gælder for enhver tilbud fra virksomheden og enhver aftale på fjernsalg mellem virksomheden og forbrugeren.

2. Inden aftalen om fjernsalg indgås, stilles teksten i disse generelle vilkår til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er muligt på en rimelig måde, vil det blive angivet, inden aftalen om fjernsalg indgås, at de generelle vilkår kan ses hos virksomheden, og de vil på forbrugerens anmodning blive fremsendt så hurtigt som muligt og uden omkostninger.

3. Hvis aftalen om fjernsalg indgås elektronisk, kan teksten i disse generelle vilkår i afvigelse af forrige punkt og inden aftalen om fjernsalg indgås, gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan gemmes af forbrugeren på et varigt datamedie. Hvis dette ikke er muligt på en rimelig måde, vil det blive angivet, inden aftalen om fjernsalg indgås, hvor de generelle vilkår kan findes elektronisk, og at de vil blive fremsendt til forbrugeren elektronisk eller på anden måde efter forbrugerens anmodning og uden omkostninger.

4. Hvis der udover disse generelle vilkår også gælder specifikke produkt- eller servicevilkår, gælder andet og tredje punkt tilsvarende, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende generelle vilkår altid gøre krav på den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Artikel 4 - Tilbudet

1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under betingelser, angives det tydeligt i tilbuddet.

2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke virksomheden.

3. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accepten af tilbuddet. Dette omfatter især:

- prisen inklusive skatter
- eventuelle leveringsomkostninger
- hvordan aftalen vil blive indgået og hvilke handlinger der er nødvendige for dette
- om fortrydelsesretten finder anvendelse eller ej
- betalings-, leverings- og udførelsesmetode for aftalen
- den periode, inden for hvilken tilbuddet kan accepteres, eller den periode, inden for hvilken virksomheden garanterer prisen
- gebyrets størrelse for kommunikation på afstand, hvis omkostningerne ved brugen af teknikken for kommunikation på afstand beregnes på en anden basis end den almindelige basispris for det anvendte kommunikationsmiddel
- om aftalen vil blive arkiveret efter indgåelsen, og i bekræftende fald hvordan den kan tilgås af forbrugeren
- hvordan forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere og om nødvendigt rette de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen
- eventuelle andre sprog, ud over hollandsk, hvori aftalen kan indgås
- adfærdskodeksene, som virksomheden er underlagt, og hvordan forbrugeren kan få adgang til disse adfærdskodeks via elektronisk vej
- og den mindste varighed af aftalen på fjernsalg i tilfælde af en løbende transaktion.

Artikel 5 - Aftalen

1. Aftalen træder i kraft på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser, med forbehold for bestemmelsen i punkt 4.

2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe virksomheden ikke har bekræftet modtagelsen af denne accept, kan forbrugeren annullere aftalen.

3. Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring af den elektroniske dataoverførsel og sørger for en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger i den forbindelse.

4. Inden for lovens rammer kan virksomheden undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de faktorer, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af aftalen på afstand. Hvis virksomheden har gode grunde til ikke at indgå aftalen på baggrund af denne undersøgelse, har den ret til begrundet at afvise en bestilling eller anmodning eller at fastsætte særlige betingelser for udførelsen.

5. Virksomheden vil ved produktet eller tjenesten fremsende følgende oplysninger til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en varig datakilde:

a. virksomhedens besøgsadresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager
b. vilkårene og betingelserne for, og hvordan forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en tydelig meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten
c. oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet
d. oplysningerne i artikel 4, punkt 3, i disse betingelser, medmindre virksomheden allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren i forbindelse med udførelsen af aftalen
e. kravene for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end ét år eller er af ubestemt varighed.

6. Bestemmelsen i foregående punkt gælder kun for den første levering i tilfælde af en løbende transaktion.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved levering af produkter:

1. Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden angivelse af årsag inden for 14 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder på dagen efter, at forbrugeren har modtaget produktet eller en forud angivet og over for virksomheden meddelt repræsentant.

2. I fortrydelsesperioden vil forbrugeren behandle produktet og emballagen omhyggeligt. Han vil kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, der er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, vil han returnere produktet til virksomheden med alt det medfølgende tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den originale stand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der er givet af virksomheden.

Ved levering af tjenesteydelser:

3. Ved levering af tjenesteydelser har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden angivelse af årsag i mindst 14 dage, der begynder på dagen for aftalens indgåelse.

4. For at udøve sin fortrydelsesret skal forbrugeren følge de rimelige og klare instruktioner, der er angivet af virksomheden i tilbuddet og/eller ved levering.

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

1. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, påhviler omkostningerne ved returneringen ham.

2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil virksomheden tilbagebetale dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest 30 dage efter returneringen eller fortrydelsen.

Artikel 8 - Undtagelse af fortrydelsesretten

1. Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret i det omfang, der er angivet i punkt 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden tydeligt har angivet dette i tilbuddet, eller senest ved indgåelsen af aftalen.

2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
a. der er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
b. der tydeligt er af personlig karakter;
c. der på grund af deres karakter ikke kan returneres;
d. der hurtigt kan forringes eller blive forældede;
e. hvor prisen er afhængig af fluktuationer på finansmarkedet, som virksomheden ikke har indflydelse på;
f. for enkeltaviser og -tidsskrifter;
g. for lyd- og videoptagelser og computerprogrammer, hvis forseglingen er blevet brudt af forbrugeren.

3. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
a. der vedrører logi, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
b. hvor leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;
c. der vedrører væddemål og lotterier.

Artikel 9 - Pris

1. I løbet af den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode forbliver priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester uændrede, med undtagelse af prisændringer som følge af ændringer i momsafgifter.

2. Som undtagelse fra foregående punkt kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvor priserne er knyttet til svingninger på finansmarkedet og uden for virksomhedens kontrol, til variable priser. Disse prisafhængigheder og eventuelt angivne priser som retningslinjer skal angives i tilbuddet.

3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovgivning eller bestemmelser.

4. Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis virksomheden har aftalt det og:

a. de er et resultat af lovgivning eller bestemmelser; eller
b. forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

5. Priserne, der er angivet i tilbuddet for produkter eller tjenester, inkluderer moms.

Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti

1. Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne lever op til aftalen, de specificerede krav i tilbuddet, rimelige krav til kvalitet og/eller anvendelighed samt gældende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på aftaletidspunktet. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til anden end normal brug.

2. En eventuel garanti, der er givet af virksomheden, fabrikanten eller importøren, påvirker ikke forbrugerens lovmæssige rettigheder og krav i henhold til aftalen mod virksomheden.

Artikel 11 - Levering og udførelse

1. Virksomheden vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger af produkter samt vurdering af anmodninger om levering af tjenester.

2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har angivet til virksomheden.

3. Med forbehold af det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår, vil virksomheden behandle accepterede bestillinger hurtigst muligt, dog senest inden for 30 dage, medmindre en anden leveringstid er aftalt. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en bestilling ikke kan leveres helt eller delvist, vil forbrugeren modtage meddelelse herom senest én måned efter bestillingen. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger.

4. I tilfælde af ophævelse i henhold til foregående punkt vil virksomheden refundere det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest inden for 30 dage efter ophævelsen.

5. Hvis det viser sig at være umuligt at levere en bestilt vare, vil virksomheden bestræbe sig på at stille en erstatningsvare til rådighed. Ved levering vil det tydeligt og forståeligt blive meddelt, at der leveres en erstatningsvare.

6. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler virksomheden indtil levering til forbrugeren eller en forud angivet og virksomheden bekendtgjort repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 - Betaling

1. Medmindre andet er angivet i aftalen eller supplerende vilkår, skal beløbene, som forbrugeren skylder, betales inden for 14 dage efter starten af fortrydelsesfristen, eller hvis der ikke er nogen fortrydelsesfrist, inden for 14 dage efter aftalens indgåelse. Ved en aftale om levering af en tjeneste begynder fristen dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

2. Ved salg af produkter til forbrugere må forbrugeren i almindelige vilkår aldrig være forpligtet til at foretage forudbetaling på mere end 50%. Hvis der er aftalt forudbetaling, kan forbrugeren ikke gøre nogen rettigheder gældende vedrørende udførelsen af den pågældende bestilling eller tjeneste(r), før den aftalte forudbetaling er sket.

Artikel 13 - Klageprocedure

1. Virksomheden har en tilstrækkelig offentliggjort klageprocedure og behandler klager i overensstemmelse med denne klageprocedure.

2. Klager over udførelsen af aftalen skal indgives til virksomheden inden for rimelig tid, være fuldstændige og klart beskrevet, efter at forbrugeren har konstateret manglerne.

3. Klager, der er indgivet til virksomheden, vil blive besvaret inden for en frist på 14 dage regnet fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en længere behandlingstid, vil virksomheden inden for fristen på 14 dage svare med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente en mere detaljeret besvarelse.

4. Hvis klagen ikke kan løses i gensidig forståelse, opstår der en tvist, som kan indbringes for tvistbilæggelsen.

Artikel 14 - Tvister

1. Der gælder udelukkende nederlandsk ret for aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse generelle vilkår vedrører.

2. Tvister mellem forbrugeren og virksomheden vedrørende indgåelse eller udførelse af aftaler om levering af eller leverede produkter og tjenester fra denne virksomhed kan, under hensyntagen til det nedenstående, indbringes for Tvistbilæggelsen af både forbrugeren og virksomheden.

3. En tvist behandles af Tvistbilæggelsen kun, hvis forbrugeren først har forelagt sin klage for virksomheden inden for rimelig tid.

4. Tvisten skal indbringes skriftligt for Tvistbilæggelsen senest tolv måneder efter, at tvisten er opstået.

Artikel 15 - Tvister

1. Vedrørende aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som omfattes af disse generelle vilkår, er kun nederlandsk lovgivning gældende.

Artikel 16 - Supplerende eller afvigende bestemmelser

Supplerende eller afvigende bestemmelser i forhold til disse generelle vilkår må ikke være til ugunst for forbrugeren og skal være skriftligt dokumenteret eller på en sådan måde, at de kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig og holdbar datamedie.

Kort PayPal Klarna